Chcemy zostawić świat lepszym niż jest teraz.
Zaczynamy od świata naszych podopiecznych.

Samarytanin Profesjonalna Opieka Domowa to rodzinna firma, która od blisko 10 lat zapewnia wsparcie osobom starszym i niesamodzielnym w ich własnych domach.

Nasza historia

Nasza historia zaczyna się w 1988 roku, wraz z diagnozą choroby nerek u 53-letniej Zofii Kramarz. Lekarze przewidują, że z tą chorobą Zofia przeżyje maksymalnie 6 miesięcy. Rodzina postanawia rzucić wyzwanie diagnozie.

Dzięki troskliwej opiece, walce i wsparciu rodziny, 6 miesięcy zmieniło się w 6 lat. Nie obyło się jednak bez kompletnej reorganizacji życia rodzinnego, wielu poświęceń, nieprzespanych nocy i porzuconych obowiązków – w tamtych czasach nie było pomocy, która mogłaby odciążyć rodzinę i zapewnić chorej najlepszą opiekę.

W 2009 roku Antoni i Maria Kramarz postanowili powołać do życia firmę Samarytanin, która jak biblijny odpowiednik będzie dbać o osoby starsze i chore.

W 2013 roku miejsce Marii zajęła córka Anna, która wraz z zespołem pracowników rozwinęła firmę do jego obecnych rozmiarów – ponad 120 podopiecznych miesięcznie, ponad 100 pracowników, gama profesjonalnych produktów wpierających i pielęgnujących seniorów.

Dziś nie tylko zapewniamy najlepszą opiekę, ale również jesteśmy organizatorami spotkań, szkoleń, warsztatów, treningów pamięci dla osób starszych i ich rodzin. Wszystko po to, by zmieniać starość na lepsze.

Nasza misja i wizja

Głęboko wierzymy, że zadaniem każdego człowieka jest zostawienie świata lepszym niż się go zastało. Tę misję odnosimy również do Samarytanina – i choć nie możemy zmienić całego świata, zrobimy wszystko, by zmienić na lepsze świat naszych podopiecznych.

Naszą misją jest zapewnianie empatycznego, profesjonalnego i dopasowanego do potrzeb wsparcia osobom starszym i ich rodzinom. Nie tylko dbamy o odpowiednią osobowość, nastawienie i doświadczenie naszych pracowników, ale także zapewniamy im ciągłe szkolenie, by mogli jak efektywnie służyć naszym klientom.

Nie zgadzamy się z obiegowym przekonaniem, że “starość się Panu Bogu nie udała”. Osoby starsze mogą cieszyć się udanym, aktywnym i bezpiecznym życiem, niezależnie od wieku i problemów zdrowotnych. Ta idea przyświeca nam od początku istnienia firmy.

Każdego wspieranego przez nas seniora zachęcamy do samodzielności, decyzyjności, a także dbania o swoje zdrowie, rozwój i podtrzymywanie kontaktów społecznych – niezależnie od tego, czy opiekujemy się nim w domu, czy też gościmy na organizowanych przez nas szkoleniach, spotkaniach, treningach.

Nasz zarząd

U steru Samarytanina są osoby doświadczone w zapewnianiu najwyższego standardu opieki i wsparcia klientom – niezależnie od ich wieku i stanu zdrowia.

Zarząd Samarytanina skupia się na opracowaniu strategii działania, dzięki którym możemy zmieniać świat osób starszych.

Anna Kramarz-Sańpruch

Anna Kramarz-Sańpruch

Właściciel

Ukończyła studia psychologiczne, liczne szkolenia z geriatrii, psychogeriatrii i zarządzania. Samodzielnie opiekowała się mamą i dziadkiem – dzięki temu dobrze wie, jak ważna jest profesjonalna, troskliwa opieka nad chorym.

John henry

John henry

CEO/President

John henry is the co-founder of NanoCare. He has over 27 years of financial and business management experience.

Sophia jabola

Sophia jabola

VP of Franchise Development

She is currently responsible for the day-to-day operations of the Payroll, Billing and Collection departments.

Napisz rekomendację

Wszystkie rekomendacje, które tu widzisz zostały napisane przez klientów Samarytanina przez stronę internetową, mailowo lub pisemnie.

Poradniki

Przygotowujemy dla Ciebie fakty, porady i multimedia związane ze starością i opieką. Zajrzyj tu już wkrótce!