Wasze pytania

Czym się zajmujecie?

Samarytanin Profesjonalna Opieka Domowa zapewnia wsparcie dla osób starszych i niesamodzielnych. Pomagamy seniorom bezpiecznie przebywać w swoich domach, z zachowaniem godności niezależnie od stanu zdrowia. Opieka świadczona przez nasze opiekunki zawiera m.in. prewencję upadków, podawanie leków, pomoc w prowadzeniu domu, higienie osobistej oraz organizację czasu. Oprócz tego zapewniamy wsparcie wykwalifikowanych pielęgniarek, rehabilitantów, logopedów i psychologów. Współpracujemy ze sklepem i wypożyczalnią sprzętu rehabilitacyjnego, dlatego jeśli pojawi się taka potrzeba – doradzimy, dopasujemy i pomożemy zorganizować potrzebne wyposażenie.

Dlaczego miałbym współpracować z „Samarytaninem” a nie prywatnym opiekunem/ką?

Jeśli zatrudniasz prywatnie, stajesz się pracodawcą opiekuna/ki. Czy wiesz, co się z tym wiąże? Poniżej znajdziesz tylko kilka aspektów, jakie musisz wziąć pod uwagę stając się pracodawcą:

 

   •     Kiedy zatrudniasz opiekunkę prywatnie, musisz zadbać o wszelkie formalności prawne i skarbowe: stworzyć umowę, zarejestrować się w ZUS jako płatnik, zgłosić opiekunkę do ubezpieczenia, wyliczać i opłacać składki, odprowadzać podatek dochodowy od otrzymanego przez nią wynagrodzenia.

 

   •     Jeśli zdecydujesz się pozostać w „szarej strefie” i nie podpisywać umowy z opiekunką, miej świadomość, że w przypadku jakichkolwiek roszczeń Twoich lub opiekunki (np. W przypadku kradzieży) będziesz musiał ponieść konsekwencje prawne nielegalnego zatrudnienia.

 

   •     Musisz zadbać o ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej lub upewnić się, że opiekun/ka posiada odpowiednie ubezpieczenie. Jeśli tego nie zrobisz, będziesz odpowiedzialny za wszelkie urazy czy wypadki powstałe podczas pracy w Twoim domu. Jak poradzisz sobie, jeśli opiekun/ka będzie żądać od Ciebie na drodze prawnej wypłaty odszkodowania?

 

   •     Co zrobisz, jeśli prywatna opiekun/ka nie pojawi się w pracy? Czy jesteś przygotowany na pozostanie w domu żeby objąć opieką Twojego bliskiego?

 

   •     Jeśli to Ty jesteś objęty opieką, czy jesteś przygotowany na pozostanie bez opieki dopóki nie znajdziesz zastępstwa?

 

   •     Czy jesteś w stanie przeprowadzić kompleksowy, dogłębny wywiad dotyczący kompetencji i kryminalnej przeszłości opiekuna/ki?

 

   •     Kto będzie sprawdzał i oceniał pracę opiekuna/ki?

 

To tylko niektóre wyzwania, z którymi trzeba się zmierzyć zatrudniając prywatną opiekunkę. Współpracując z nami nie musisz się martwić żadną z tych spraw.

Czy opieka domowa oznacza, że posiadacie dom opieki, w którym mógłby zamieszkać senior?

Na chwilę obecną nie prowadzimy stacjonarnej opieki dla seniorów i osób niesamodzielnych. Proponowana przez nas opieka w całości prowadzona jest miejscu, w którym senior czuje się najbardziej komfortowo – we własnym domu.

Czy zapewniacie opiekę krótkoterminową?

Jak najbardziej. Nasza opieka zawsze realizuje naszą misję: profesjonalnie i z troską opiekujemy się osobami potrzebującymi w ich domach, niezależnie od długości trwania opieki. Po więcej szczegółów zapraszamy do kontaktu.

Czy zapewniacie opiekę także w szpitalach czy domach opieki?

Oczywiście. Nasz zespół będzie pielęgnował i wspierał seniora również podczas pobytu w szpitalu. Musimy jednak zaznaczyć, że opieka podczas pobytu Podopiecznego w ośrodku stacjonarnym nie jest refundowana przez MOPR.

Co, jeśli w trakcie trwania opieki będę chciał wprowadzić zmiany?

Jesteśmy po to, by spełniać Twoje potrzeby, więc gdy one się zmienią dostosujemy się do tej zmiany. Nasza umowa jest elastyczna i dostosowana do zmieniających się warunków i potrzeb.

Jak często będę otrzymywać rozliczenie?

Rozliczenie przygotowywane jest raz na miesiąc. Fakturę otrzymujesz osobiście, mailem lub pocztą.

Czy są jakieś ukryte koszty?

Nie. Każda nasza umowa jest jasna i przejrzysta – nie ma żadnych ukrytych kosztów. Co więcej, płacisz tylko za faktycznie zrealizowaną opiekę poświadczoną na karcie wizyt, którą zawsze ma ze sobą członek zespołu opiekuńczego. Żadnych ukrytych kosztów czy opłat za niewykorzystaną opiekę.

W jaki sposób mogę zapłacić za opiekę?

Przyjmujemy płatności w gotówce (w biurze) oraz przelewem na konto bankowe.

Jak długo będę czekać na opiekę?

W zależności od Twoich potrzeb możemy zapewnić opiekę natychmiastowo lub w dogodnym dla Ciebie terminie

Czy mogę wziąć udział w wyborze opiekuna/poznać go przed rozpoczęciem współpracy?

Tak. Zawsze przed rozpoczęciem opieki przeprowadzamy wywiad, w którym określasz cechy opiekuna/ki, które najbardziej Ci odpowiadają: wiek, płeć, osobowość. Jeśli sobie życzysz, przed rozpoczęciem współpracy zaaranżujemy spotkanie z proponowanym opiekunem Jeśli na jakimkolwiek etapie opieki będziesz chciał zmienić opiekuna/kę, od razu dokonamy zmiany i będziemy dopasowywać opiekuna aż nie będziesz całkowicie zadowolony.

Co się stanie, jeśli opiekun/ka nie stawi się na zaplanowaną wizytę?

Po to właśnie warto korzystać z pomocy profesjonalnej opieki: jeśli opiekun/ka nie pojawi się na zaplanowanej wizycie natychmiast przyślemy zastępstwo. Tak samo dzieje się w przypadku zaplanowanej nieobecności stałej opiekunki (np. W sytuacji, gdy musi iść do lekarza lub wziąć urlop).